Accuphase luo jännittäviä, maailman ehdotonta kärkeä olevia ja huipputeknologialla varustettuja laitteita mutta ei ehdolla millä hyvänsä. Siksi, vaikka Accuphase mielletään vahvasti teknologiasuuntautuneeksi yhtiöksi, erityisen siitä tekee sen uniikki yritysfilosofia ja ihanteet.
Accupase ei tähtää, eikä ole koskaan tähdännyt, yrityksen nopeaan laajentumiseen (oma pääoma ja yrityksen vakavaraisuus ovat tärkeämpiä), ei alennu kilpailemaan pelkällä hinnalla (pienet malli- ja valmistusmäärät mutta huippulaatua), ei tee äkkikäännöksiä laitesuunnittelussa (jokainen malli on tuotannossa vähintään neljä vuotta ja keskimäärin huomattavasti pitempään), valmistaa vain luotettavia kestäviä, korjattavissa olevia ja turvallisia laitteita, sellaisia jotka tuottavat silmälle iloa myös laitteiden sisälle katsottaessa! Se on myös sitoutunut eettisesti kestäviin markkinointikäytäntöihin.
Accuphase sai alkunsa kun Nakaichi ja Jiro Kasuga vuonna 1972 jättivät monitoimialayritys Kenwoodin ja perustivat Tokioon oman, yksin audioon keskittyvän Kensonic Laboratoryn. Toiminta-ajatus oli että suunnittelu, valmistus, myynti ja huolto kaikki tapahtuisi talon sisällä. Massatuotteiden alkaessa täyttää markkinoita stereofonisen toiston yleistyessä Accuphase näki mahdollisuuden olla yksi harvoista puhtaasti highend-tason laitteisiin keskittyvistä yrityksistä. Vuonna 1973 Accuphase
muutti Yokohamaan missä sijaitsee yhä. Kymmenen vuotta myöhemmin firma otti itselleen brändinimen Accuphase Laboratory, Inc.
Toiminnan käynnistyessä työntekijöiden määrä oli noin 80 ja on sitä yhä, eikä yhtiöllä ole aikeita lisätä määrää. Vain noin 5000 Accuphase-laitetta lähtee tehtaalta vuosittain eikä totantovoluumia ole tarkoitus kasvattaa. Mutta minkä Accuphase valmistaa, se valmistaa äärimmäisellä omistautumisella. Siksi sen laitteiden tekniikka, suorituskyky ja design ovat kaikilla mittareilla parasta mitä markkinoilta löytyy. Siksi firmalla on kova maine huippulaitteiden valmistajana. Siksi Accuphasen laitteet säilyttävät hyvin arvonsa ja ovat myös jäljitettävissä tehtaalta lähdettyään.
Sitoutuminen huipputekniikkaan ja valmistuksen laatuun maksaa, ja siksi Accuphasen laitteet sen sijaan että muuttuisivat alati ulkoisesti, säilyttävät tunnistettavan Accuphase-tyylinsä: näyttävät logaritmiset tasomittarit, yhtenäinen tunnistettava värimaailma, yhtenäinen etulevyn sommittelu mallista toiseen, elegantit puiset kylkipaneelit jne.
Accuphasen ensimmäinen tuote oli laadukas päätevahvistin/esivahvistinyhdistelmä P-300 ja C-200, joita seurasi pian kuuluisa T-100 AM/FM-viritin. Huolimatta korkeasta hinnasta markkinat ottivat laitteet innostuneena vastaan. Moninkertaisesti palkitut laitteet loivat pohjaa Accuphaselle maineelle moiteettomasti soivien ja huolella valmistettujen laitteiden valmistajana. Mainetta laadukkaana laitevalmistajana on kartuttanut myös tiukka laadunvalvonta. Kaikki laitteet altistetaan laajoille testeille ja mittauksille, joiden oikeellisuuden ja luotettavuuden Accuphase yhtenä harvoista valmistajista maailmassa myös takaa!
Neljän vuosikymmenen aikana Accuphase on ottanut käyttöön yli 240 laitemallia. Jokainen näistä on suunniteltu ja rakennettu johdonmukaisesti ja vilpittömän vakavalla asenteella tuottamaan maksimaalista lisäarvoa ja omistamisen ylpeyttä käyttäjälleen niin hienostuneella tekniikallaan kuin huippuluokan suorituskyvyllään. Tekninen innovatiivisuus ja luotettavuus ovat tehneet useista Accuphasen laitteista legendaarisia virstanpylväitä äänentoiston lähihistoriassa. Huipputeknologia rikastuttamassa elämää, sitä on Accuphase.
Katso Accuphasen tuotteet tästä.
Lataa Accuphasen hinnasto tästä.
P.S.
Mietimme pitkään mikä olisi riittävän kova ja aidosti tinkimätön demosetti ajamaan myymälämme tulevia PMC Fenestria – referenssikaiuttimia ja lopulta valinta oli tämä:
Kyseinen setti olisi tarkoitus tuoda soimaan Helsingin hifimessuille NYT syyskuussa ja toki myös muille tuleville messuille, esim kevään 2020 Rastilan Kartanon tapahtumaan.
Uusi edustus MR Hifiin: Accuphase
Accuphase luo jännittäviä, maailman ehdotonta kärkeä olevia ja huipputeknologialla varustettuja laitteita mutta ei ehdolla millä hyvänsä. Siksi, vaikka Accuphase mielletään vahvasti teknologiasuuntautuneeksi yhtiöksi, erityisen siitä tekee sen uniikki yritysfilosofia ja ihanteet.
Accupase ei tähtää, eikä ole koskaan tähdännyt, yrityksen nopeaan laajentumiseen (oma pääoma ja yrityksen vakavaraisuus ovat tärkeämpiä), ei alennu kilpailemaan pelkällä hinnalla (pienet malli- ja valmistusmäärät mutta huippulaatua), ei tee äkkikäännöksiä laitesuunnittelussa (jokainen malli on tuotannossa vähintään neljä vuotta ja keskimäärin huomattavasti pitempään), valmistaa vain luotettavia kestäviä, korjattavissa olevia ja turvallisia laitteita, sellaisia jotka tuottavat silmälle iloa myös laitteiden sisälle katsottaessa! Se on myös sitoutunut eettisesti kestäviin markkinointikäytäntöihin.
Accuphase sai alkunsa kun Nakaichi ja Jiro Kasuga vuonna 1972 jättivät monitoimialayritys Kenwoodin ja perustivat Tokioon oman, yksin audioon keskittyvän Kensonic Laboratoryn. Toiminta-ajatus oli että suunnittelu, valmistus, myynti ja huolto kaikki tapahtuisi talon sisällä. Massatuotteiden alkaessa täyttää markkinoita stereofonisen toiston yleistyessä Accuphase näki mahdollisuuden olla yksi harvoista puhtaasti highend-tason laitteisiin keskittyvistä yrityksistä. Vuonna 1973 Accuphase
muutti Yokohamaan missä sijaitsee yhä. Kymmenen vuotta myöhemmin firma otti itselleen brändinimen Accuphase Laboratory, Inc.
Toiminnan käynnistyessä työntekijöiden määrä oli noin 80 ja on sitä yhä, eikä yhtiöllä ole aikeita lisätä määrää. Vain noin 5000 Accuphase-laitetta lähtee tehtaalta vuosittain eikä totantovoluumia ole tarkoitus kasvattaa. Mutta minkä Accuphase valmistaa, se valmistaa äärimmäisellä omistautumisella. Siksi sen laitteiden tekniikka, suorituskyky ja design ovat kaikilla mittareilla parasta mitä markkinoilta löytyy. Siksi firmalla on kova maine huippulaitteiden valmistajana. Siksi Accuphasen laitteet säilyttävät hyvin arvonsa ja ovat myös jäljitettävissä tehtaalta lähdettyään.
Sitoutuminen huipputekniikkaan ja valmistuksen laatuun maksaa, ja siksi Accuphasen laitteet sen sijaan että muuttuisivat alati ulkoisesti, säilyttävät tunnistettavan Accuphase-tyylinsä: näyttävät logaritmiset tasomittarit, yhtenäinen tunnistettava värimaailma, yhtenäinen etulevyn sommittelu mallista toiseen, elegantit puiset kylkipaneelit jne.
Accuphasen ensimmäinen tuote oli laadukas päätevahvistin/esivahvistinyhdistelmä P-300 ja C-200, joita seurasi pian kuuluisa T-100 AM/FM-viritin. Huolimatta korkeasta hinnasta markkinat ottivat laitteet innostuneena vastaan. Moninkertaisesti palkitut laitteet loivat pohjaa Accuphaselle maineelle moiteettomasti soivien ja huolella valmistettujen laitteiden valmistajana. Mainetta laadukkaana laitevalmistajana on kartuttanut myös tiukka laadunvalvonta. Kaikki laitteet altistetaan laajoille testeille ja mittauksille, joiden oikeellisuuden ja luotettavuuden Accuphase yhtenä harvoista valmistajista maailmassa myös takaa!
Neljän vuosikymmenen aikana Accuphase on ottanut käyttöön yli 240 laitemallia. Jokainen näistä on suunniteltu ja rakennettu johdonmukaisesti ja vilpittömän vakavalla asenteella tuottamaan maksimaalista lisäarvoa ja omistamisen ylpeyttä käyttäjälleen niin hienostuneella tekniikallaan kuin huippuluokan suorituskyvyllään. Tekninen innovatiivisuus ja luotettavuus ovat tehneet useista Accuphasen laitteista legendaarisia virstanpylväitä äänentoiston lähihistoriassa. Huipputeknologia rikastuttamassa elämää, sitä on Accuphase.
Katso Accuphasen tuotteet tästä.
Lataa Accuphasen hinnasto tästä.
P.S.
Mietimme pitkään mikä olisi riittävän kova ja aidosti tinkimätön demosetti ajamaan myymälämme tulevia PMC Fenestria – referenssikaiuttimia ja lopulta valinta oli tämä:
• Accuphase A-75 A-luokan päätevahvistin (2 kpl bi-amp) yht. 39500€
• Accuphase C-2850 etuvahvistin 20750€ • Accuphase DP-750 CD/SACD/DAC 19990€
Kyseinen setti olisi tarkoitus tuoda soimaan Helsingin hifimessuille NYT syyskuussa ja toki myös muille tuleville messuille, esim kevään 2020 Rastilan Kartanon tapahtumaan.